LL3 PROJEKTO „UNIVERSALAUS MOKYMOSI DIZAINO STRATEGIJA VAIKO PAŽANGAI“ VEIKLOS UTENOS MENO MOKYKLOJE

Švietimo pokyčių projektas „Lyderių laikas 3“ startavo Utenos rajone 2019 m. Jame dalyvauti buvo pakviestos visų rajono ugdymo įstaigų komandos, t.y. mokytojai, mokyklų vadovai, savanoriškai panorėję gilinti žinias, tobulinti savo pedagogines kompetencijas. Po išsamios Utenos rajono švietimo situacijos analizės,  projektui suburta Kūrybinė komanda suformulavo ir sutarė su Utenos rajono pedagogų bendruomenės savanoriais susipažinti ir gilintis į Universalaus mokymosi dizaino strategijos metodiką, skirtą kiekvieno vaiko pažangai ir pagalbai. Šios strategijos taikymas plėtoja mokytojų pedagogines kompetencijas, siekiant užtikrinti kiekvieno vaiko sėkmingą ugdymąsi ir emocinį saugumą.

Utenos meno mokyklos mokytojos Renata Buzėnaitė, Nijolė Gelgotienė, Rima Garsonienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Gudienė tapo šio projekto mokytojomis savanorėmis. Pasitelkus mokslininkus, mokytojus praktikus, švietimo ekspertus, mokomės, dalyvaujame mokymuose, seminaruose, praktinėse konferencijose, stažuotėse, kurių metu susipažinome ne tik su Universalaus mokymosi dizaino strategijos metodika, mokslininkų įžvalgomis, tyrimų rezultatais bet ir įgijome komandinio darbo, bendradarbiavimo patirties. Mokyklos kūrybinės komandos mokytojai toliau mokysis ir pamažu taikys universalaus mokymosi dizaino strategijos elementus, nes tikime šio projekto vizija- „Inovatyvi mokytojų ir vadovų veikla pozityviai keičia bendruomenės nuostatas, daro įtaką emocinei aplinkai ir vaikų ugdymosi pažangai“. Vertingi, giluminiai pokyčiai nevyksta greitai. Mes mokomės lėtai, giliai, atsakingai, o  įgytas žinias bandome taikyti tobulindamos savo pamokas.

Kas tai yra universalaus mokymosi dizaino strategija?

          Kiekvienas besimokantysis vaikas/ mokinys turi skirtingus poreikius. Sėkmė pasiekiama, kada besimokantysis pats yra aktyvus, motyvuotas. Šios mokymo (si) strategijos pobūdis apima skirtingų ugdymosi poreikių vaikų ugdymą, pritaikant Harvardo universiteto profesorių Anne Meyer ir David Rose 1990 m. paskelbtų mokslinių tyrimų pagrindu suformuotą ugdymo strategiją “Universalus dizainas ugdymui” (orig. Universal design for learning). Ši ugdymo strategija grindžiama neuromokslų žiniomis apie tai, kaip žmogus mokosi. Šių žinių pagrindu konstruojamas ugdymo procesas. Tyrimais patvirtinta, kad taikant šią ugdymo strategiją pasiekiama optimalių ugdymosi rezultatų kiekvienam vaikui, išugdomi tikslų numatymo, kryptingumo jų siekiant gebėjimai, vaikų iniciatyvumas ir interesas mokymuisi. Ši ugdymo strategija leidžia optimizuoti skirtingų poreikių vaikų įtrauktį į ugdymo procesą.

 

 

 

001
002
003
004
1/4 
start stop bwd fwd
 

LINKSMASIS PRATIMĖLIS

Mokytojos Nijolė Gelgotienė Renata Buzėnaitė ir Rima Garsonienė įtraukė savo mokinius į kūrybinę veiklą, apjungdamos muzikos teorijos ir muzikavimo pasirinktu instrumentu veiklas. Šio kūrybinio projekto dalyviai išsikėlė tikslą-virtualiam koncertui parengti atlikti solfedžio pratimus pasirinkta aranžuote ir sumontuoti muzikinius video siužetus. Mokytojos,rengdamos projektą, panaudojo Universalaus mokymosi dizaino strategijos elementus: sudarė sąlygas mokiniams pasirinkti jiems patinkantį kūrinį iš kelių pateiktų pavyzdžių, muzikos atlikimo būdą, ugdė mokinių kūrybiškumą, kviesdamos mokinius siūlyti savo muzikines idėjas aranžuotei. Pirmiausia, solfedžio mokytoja pasidalinusi idėja, atlikti pasirinktą solfedžio pratimą laisvai leido klasės mokiniams pasirinkti kokį vaidmenį norėtų atlikti (dainuoti – solfedžiuoti, pritarti soliniu ar ritminiu instrumentu). Išsirinkus patinkančią melodiją ( solfedžio pratimą), sekantis žingsnis buvo parengti muzikinė aranžuotę. Kadangi klasėje mokosi įvairių specialybių mokiniai (groja skirtingais instrumentais, arba dainuoja), mokiniai pasiskirstė grupėmis ir pasirinko jiems tinkantį muzikavimo būdą. Vyko mokytojų tarpusavio bendradarbiavimas. Mokiniai noriai jungėsi į papildomas konsultacijas su mokytojais, stengėsi kruopščiai ir atsakingai atlikti savo užduotis. Į mokymosi procesą įsitraukė tėvai. Vyko įdomus, nuotolinis mokytojų, mokinių ir tėvų darbas. Buvo sukurtos pratimų aranžuotės, išmokytos ir nufilmuotos atskiros partijos, kurios vėliau dar ir sumontuotos į daugiabalsius kūrinėlius. Džiugu tai, jog kiekvienas dalyvis galėjo save realizuoti, jam sėkmingiausiu būdu. Vaikas, kuriam sunku intonuoti, pritarė instrumentu. Vaikas, kuriam trūksta sceninės drąsos, puikiai įsiliejo tarp bendraamžių draugų muzikuodamas. Net mokiniui su ritmikos netikslumais, pavyko pasiekti puikaus rezultato. Atrodytų, tai paprastas renginys, tačiau pasirinkusiems „dalyvauti“, davė labai daug. Ne tik atsiskleidė mokiniai, kurie klasėje nesireikšdavo, bet ir parodė, jog siekdami tikslo, jie gali būti labai atkaklūs. Projekto rezultatas- 2021 m vasario 6 dieną ZOOM platformoje vykęs III respublikinis muzikos ir meno mokyklų R. Kašponio vardo festivalis „Linksmasis pratimėlis“, kuriame dalyvavo Lietuvos muzikos ir meno mokyklų 1 – 4 klasių solfedžio grupių moksleiviai. Koncerto dieną, mokinių šeimos ir mokytojai stebėjo virtualų koncertą, nekantriai laukė savo pasirodymų ir džiaugėsi vieni kitais.

Parengė Renata Buzėnaitė

Joomla templates by a4joomla